Concurs de admitere

Iulie 2022

ÎN ATENȚIA CANDIDAȚILOR LA CONCURSUL DE ADMITERE FACULTATEA DE PSIHOLOGIE SESIUNEA IULIE 2022

CANDIDAȚII DECLARAȚI ADMIȘI ÎN SESIUNEA IULIE 2021 SUNT OBLIGAȚI SĂ ACHITE CEL PUȚIN PRIMA RATĂ A TAXEI DE STUDII PÂNĂ LA DATA DE 30 AUGUST 2022, ORA 16. ÎN CAZ CONTRAR, LOCUL OCUPAT VA FI DECLARAT VACANT.

CANDIDATII ÎNSCRIȘI PRIN PROCEDURA ONLINE VOR DEPUNE DOSARELE ÎN FORMAT FIZIC LA SECRETARIATUL FACULTĂȚII, ÎN CURSUL LUNII SEPTEMBRIE 2022


LISTA DEFINITIVA CANDIDATI ADMISI PSIHOLOGIE IF

LISTA DEFINITIVA CANDIDATI ADMISI PSIHOLOGIE ID

LISTA DEFINITIVA CANDIDATI RESPINSI PSIHOLOGIE IF

LISTA DEFINITIVA CANDIDATI RESPINSI PSIHOLOGIE ID


CONTESTAŢIILE SE POT DEPUNE ON-LINE,  ÎNCEPÂND CU DATA DE 23.07.2022 ORA 800 PÂNĂ ÎN DATA DE 24.07.2022 ORA 800, LA ADRESA DE MAIL psihologie@univ.utm.ro

LISTA PROVIZORIE CANDIDATI ADMISI PSIHOLOGIE ZI SESIUNEA IULIE 2022

LISTA PROVIZORIE CANDIDATI ADMISI PSIHOLOGIE ID SESIUNEA IULIE 2022

LISTA PROVIZORIE CANDIDATI RESPINSI PSIHOLOGIE ZI SESIUNEA IULIE 2022

LISTA PROVIZORIE CANDIDATI RESPINSI PSIHOLOGIE ID SESIUNEA IULIE 2022

📌  Calea Văcăreşti nr. 187, sector 4, București

☎️ Tel.: 021.330.26.80;                                       

FACULTATEA DE PSIHOLOGIE organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2022-2023 la următoarele programe de studii universitare de licență: universitar 2022-2023 la următoarele programe de studii universitare de licență:

Nr. crt.Domeniul de licenţăProgramul de studiiTaxa de studii anualăNr. credite/
Durata studiilor
Număr de locuri
Cetățeni români/UE (Euro)Cetățeni din state terțe UE (Euro)
1.PsihologiePsihologie, forma de învățământ cu frecvență (IF)1350 Euro3000 Euro180 de credite / 3 ani

(6 semestre)

200 de locuri, Acreditat
2.PsihologiePsihologie, forma de învățământ la distanță (ID)1500 Euro3000 Euro180 de credite / 3 ani

(6 semestre)

100 de locuri

Acreditat

CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE

Admiterea în programele de studii de licență la Facultatea de Psihologie se organizează în două sesiuni:

SESIUNEA IULIE 2022, perioada de înscriere 4 iulie 2022-17 iulie 2022

  • Afișarea rezultatelor definitive: 25 iulie 2022

SESIUNEA SEPTEMBRIE 2022, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2022, perioada de înscriere 1 septembrie 2022-14 septembrie 2022.

  • Afișarea rezultatelor definitive: 23 septembrie 2022

Admiterea se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute de candidaţi la concursul de admitere, în limita cifrelor de şcolarizare aprobate de ARACIS pentru programele de studii Psihologie IF și Psihologie ID.

Media generală la concursul de admitere este:

a) Media aritmetică între media generală la examenul de bacalaureat și nota obținută la proba scrisă de limba română din cadrul examenului de bacalaureat, pentru candidații care au urmat studiile liceale în România, în sistemul național de învățământ;

b) Media aritmetică între media generală la examenul de bacalaureat (echivalată în sistemul românesc de notare) și media notelor obținute la prima limbă străină (diferită de limba oficială în care s-a studiat) pe parcursul studiilor liceale (echivalate în sistemul românesc de notare), pentru candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în într-un alt sistem de învățământ.

Mediile generale la concursul de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.

Citește mai multe detalii!
Metodologie admitere 2022 – Facultatea de Psihologie

ÎNSCRIERE ONLINE
PREVEDERI GENERALE

ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR

 

Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații cetățeni români, care au urmat studiile liceale în România în sistemul național de învățământ, se face: online, pe portalul Înscriere admitere 2022, de pe pagina de web UTM.

 

Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ se face: online, pe portalul Înscriere admitere 2022, de pe pagina de web UTM.

 

Actele originale ale dosarului de inscriere se vor aduce la secretariatul facultatii, incepand  cu data de 1 septembrie 2022, doar de candidatii admisi care au achitat prima rata a taxei de scolarizare.

 

În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere în dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care realizează înscrierea. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat sau echivalentă), care se păstrează la dosar pe toată durata studiilor. În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate.

 

Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidații completează o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera cererea de înscriere pe baza datelor completate în portalul de admitere.

Cererile de înscriere sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.

DOCUMENTE NECESARE

ACTE ȘI DOCUMENTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:

 

  1. Cererea tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 (de la secretariatul facultății/generată online)
  2. Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
  3. Diploma de bacalaureat, în original și copie. Candidații care sunt studenți la o altă facultate prezintă diploma de bacalaureat în copie certificată conform cu originalul sau legalizată, însoțită de adeverința de student în care se precizează faptul că actele de studii în original se află la dosarul studentului. Candidații care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-o altă limbă decât limba română prezintă diploma de bacalaureat însoțită de foaia matricolă, în original și traducere legalizată (în original) în limba română. Pentru țările care sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma de bacalaureat trebuie vizată cu Apostila de la Haga de către autoritățile competente din țările emitente. Pentru țările care nu sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma de bacalaureat trebuie să fie supralegalizată de către Ambasada/Oficiul Consular al României din țara respectivă. Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 vor fi însoțite de Adeverința de autenticitate, eliberată de Ministerul Educației din Republica Moldova (în original);
  4. Declarație pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de licență concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ superior care le oferă (anexă la cererea de înscriere);
  5. Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
  6. Certificat de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
  7. Actul doveditor al divorțului (dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul cetățenilor străini ale căror documente sunt în altă limbă decât cele menționate, se depune traducere legalizată (în original) în limba română;
  8. Adeverință medicală eliberată în anul curent de o autoritate competentă română, adeverință medicală eliberată de o autoritate străină în original pentru cele emise în limba engleză sau franceză sau traducere certificată conform cu originalul sau legalizată, în cazul în care adeverința este redactată în altă limbă decât cele menționate. Adeverința trebuie să ateste starea de sănătate a candidatului la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
  9. Trei fotografii color format ¾;
  10. Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română, în cazul candidaților care nu prezintă acte de studii eliberate de instituții de învățământ din România sau din străinătate, cu predare în limba română. Pentru candidații care au urmat studiile liceale în România într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de limba română se face cu diploma de bacalaureat. În cazul în care examenul de bacalaureat nu conține o probă de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, absolvenții au obligația de a prezenta un certificat de competență lingvistică pentru limba română, nivel minim B1, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației și Cercetării. Sunt scutiți de obligația de a prezenta un certificat de competență lingvistică pentru limba română sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română acei candidați care au obținut premii la olimpiade naționale de limba română.
  11. Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR);
  12. Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, în cazul înscrierilor online (anexă la cererea de înscriere);

Dovada achitării taxei de înscriere la concursul de admitere.

Candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2021-2022 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de bacalaureat, în locul diplomei de bacalaureat, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ, în original. În cazul în care sunt declarați admiși la studii de licență, candidații menționați au obligația de a prezenta, până la data de 30 septembrie 2022, la Secretariatul Facultății de Psihologie, diploma de bacalaureat în original și în copie certificată conform cu originalul sau legalizată.

În cazul pierderii sau deteriorării diplomei de bacalaureat, candidatul poate fi înscris pe baza documentelor justificative care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei (anunțul din Monitorul Oficial al României privind pierderea/deteriorarea actului de studii, declarație pe proprie răspundere autentificată la notariat, adresă din partea instituției absolvite din care să reiasă că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei, însoțită de adeverință în original, din care să reiasă media generală obținută la examenul de bacalaureat).

După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidații cetățeni români care au urmat studiile liceale în România în sistemul național de învățământ și care au urmat procedura de înscriere online au obligația de a depune în format hârtie actele și documentele menționate mai sus până la termenul scadent de plată a primei rate din taxa anuală de studii, respectiv până la data de 30 august 2021. Candidații care au urmat studiile liceale care au urmat studiile liceale în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ au obligația de a depune în format hârtie actele și documentele menționate mai sus în termen de maximum 7 zile de la data la care au fost declarați admiși.

CANDIDAȚI STRĂINI

Înscrierea la concursul de admitere pentru candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional se face prin una dintre următoarele modalități:

  • La sediul Departamentului Relații Internaționale (DRI)al UTM (Calea Văcărești nr. 189, Corp M, intrarea după clinica Regina Maria, parter) personal sau prin mandatar cu procură notarială specială, de luni până vineri, între orele 900-1300.
  • Online, pe portalul Înscriere admitere 2022, de pe pagina de web utm.ro.

În cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză, se depun la dosar copii simple ale documentelor originale, certificate pentru conformitate cu originalul de către DRI.

Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu şi documentele în original.

Excepţie face diploma de finalizare a studiilor liceale, pentru care se vor depune la dosar 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română.

După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului.

Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional vor completa în cadrul DRI o Cerere pentru echivalarea/ recunoașterea studiilor sau pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii în România de către organismele specializate ale Ministerului Educației (dacă este cazul), precum şi o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv.

În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera aceste cereri pe baza datelor completate în portalul de admitere.

Cererile sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal.

 

ACTE ȘI DOCUMENTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:

  1. Cererea-tip de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 și Declarația pe proprie răspundere, conform căreia candidatul nu urmează mai mult de două programe de studii de licență concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ superior care le oferă (anexă la cererea de înscriere);
  2. Cerere pentru echivalarea/recunoașterea studiilor sau pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii în România de către organismele specializate ale Ministerului Educației (dacă este cazul);
  3. Actul de identitate, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul actelor de identitate emise în altă limbă decât cele menționate, se depun 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română;
  4. Diploma de finalizare a studiilor liceale, în original și traducere legalizată (în original)în limba română.

Lista diplomelor internaționale recunoscute de Ministerul Educației din România – aici

Pentru statele care sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie vizată cu Apostila de la Haga de către autoritățile competente din țările emitente.

Lista statelor pentru care se solicită apostilarea AICI.

Pentru statele care nu sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie supralegalizată sau însoțită de Adeverința de autenticitate emisă de către autoritățile competente din țara de proveniență.

Supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România.

Lista statelor pentru care se solicită supralegalizarea poate fi consultată AICI .

Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din țara emitentă.

Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.

Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 vor fi însoțite de Adeverința de autenticitate, eliberată de Ministerul Educației din Republica Moldova (în original).

Cetăţenii străini care doresc să se înscrie ca Români de Pretutindeni trebuie să depună la dosar şi Declaraţia privind apartenenţa la identitatea culturală română, disponibilă la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni (Str. Muzeul Zambaccian, nr. 17, 011871, București) sau la Ambasada/ Consulatul României în ţara de reședință.

Documente suplimentare

  • Spania – Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto
  • Suedia – Certificat de eligibilitate eliberat de Verket för högskoleservice
  • S.U.A. – SAT (Scholastic Aptitude Test), Advanced Placement Test (APT) or ACT (American College Testing)
  • Israel – Psychometric Test (PET)
  1. Foaia matricolă cu situaţia pe toţi anii de liceu, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul documentelor emise în altă limbă decât cele menționate, se depun 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română;
  2. Certificat de naștere, în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât cele menționate, se depun 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română;
  3. Certificat de căsătorie(dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât cele menționate, se depun 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română;
  4. Actul doveditor al divorțului(dacă este cazul), în original și copie, în cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză. În cazul documentelor emise într-o altă limbă decât cele menționate, se depun 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română;
  5. Adeverință medicalăeliberată în anul curent de o autoritate competentă română, în original sau traducere certificată conform cu originalulsau legalizată, în cazul în care adeverința este eliberată de o autoritate competentă străină, care să ateste starea de sănătate la momentul examinării, cu mențiunea „S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la înscrierea la facultate”;
  6. Trei fotografii colorformat ¾;
  7. Certificat de competență lingvistică pentru limba română, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației din România, nivel minim B1, sau certificatul de absolvire al Programului pregătitor de limba română, în cazul candidaților care nu prezintă acte de studii eliberate de instituții de învățământ din România sau din străinătate, cu predare în limba română. Pentru candidații care au urmat studiile liceale în România într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de limba română se face cu Diploma de Bacalaureat. În cazul în care examenul de bacalaureat nu conține o probă de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, absolvenții au obligația de a prezenta un certificat de competență lingvistică pentru limba română, nivel minim B1, eliberat de către instituții abilitate de Ministerul Educației.
  8. Notă de informare a candidatului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și Formular de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR);
  1. Declarație pe proprie răspundere cu privire la exactitatea datelor din cererea de înscriere, precum și cu privire la corespondența dintre documentele scanate și cele originale, în cazul înscrierilor online;
  2. Dovada achitării taxei de înscriere la concursul de admitere.

După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile liceale în afara României sau în România la un liceu internațional au obligația de a depune în format fizic la DRI actele și documentele menționate mai sus, în termen de maximum 7 zile de la data la care au fost declarați admiși.

TAXE DE ÎNSCRIERE

În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici

Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2022-2023, disponibil la adresa https://www.utm.ro/wp-content/uploads/2022/04/Untitled-5.pdf.

 

Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de admitere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție.

În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online.

E-mail: psihologie@univ.utm.ro