FACULTATEA DE ȘTIINȚELE COMUNICĂRII ȘI RELAȚII INTERNAȚIONALE organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2022-2023 la următoarele programe de studii universitare de master și postuniversitare: I. Programe de studii universitare de master: Acreditat (4 semestre) 75 de locuri II. Programe de studii postuniversitare, aprobate de MINISTERUL EDUCAȚIEI: 400 de locuri 200 de locuri CALENDARUL SESIUNILOR DE ADMITERE Admiterea în programele de studii universitare de master și în programele de studii postuniversitare se organizează în două sesiuni: SESIUNEA IULIE 2022, perioada de înscriere 4 iulie 2022-28 iulie 2022 SESIUNEA SEPTEMBRIE 2022, pentru locurile rămase neocupate în sesiunea iulie 2022, perioada de înscriere 1 septembrie 2022-24 septembrie 2022 CONCURSUL DE ADMITERE Admiterea în programele de studii universitare de master se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute de candidaţi la concursul de admitere, în limita cifrei de şcolarizare aprobate de ARACIS. Proba de concurs pentru admiterea la studii universitare de master este un interviu (probă orală), notat cu note de la 10(zece) la 1(unu). Nota de promovare a interviului este de minim 5(cinci). La stabilirea mediei generale la concursul de admitere la programele de studii universitare de master se ia în considerare media generală obținută la examenul de licență cu o pondere de 25% din media generală de admitere. Media generală la concursul de admitere se calculează cu două zecimale și nu poate fi mai mică decât 6(șase). În funcție de situația epidemiologică, interviul se poate desfășura online. Admiterea în programele de studii postuniversitare se face pe baza dosarelor de înscriere. ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații cetățeni români care au urmat studiile universitare în România în sistemul național de învățământ se face prin una din următoarele modalități: Înscrierea la concursul de admitere pentru candidații care au urmat studiile universitare în afara României sau în România într-un alt sistem de învățământ se face prin una din următoarele modalități: În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, se elimină cerința de depunere în dosarul de înscriere la concursul de admitere a copiilor legalizate ale documentelor originale ale candidatului. La dosar se depun copii ale documentelor originale, aduse de către candidat sau realizate în cadrul UTM, certificate pentru conformitate cu originalul de către secretara care realizează înscrierea. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu documentele în original. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului, cu excepția actelor de studii (diploma de bacalaureat sau echivalentă, diploma de licență), care se păstrează la dosar pe toată durata studiilor. În cazul în care candidatul prezintă copii legalizate, acestea sunt acceptate. Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidații completează o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de master pentru anul universitar 2022-2023, respectiv o Cerere de înscriere și înmatriculare la studii postuniversitare, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera cererea de înscriere pe baza datelor completate în portalul de admitere. Cererile de înscriere sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal. Acte și documente necesare la înscriere în programele de studii universitare de master: Candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2021-2022 pot prezenta la înscriere, pentru sesiunea imediat următoare examenului de licență, în locul diplomei de licență, adeverința de promovare eliberată de către instituția de învățământ, în original. În cazul pierderii sau deteriorării diplomei de licență, candidatul poate fi înscris pe baza documentelor justificative care atestă îndeplinirea tuturor formalităților legale privind întocmirea unui duplicat al diplomei (anunțul din Monitorul Oficial al României privind pierderea/deteriorarea actului de studii, declarație pe proprie răspundere autentificată la notariat, adresă din partea instituției absolvite din care să reiasă că absolventul a depus solicitare privind eliberarea unui duplicat al diplomei, însoțită de adeverință în original, din care să reiasă media generală obținută la examenul de licență). După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidații cetățeni români care au urmat studiile universitare în România în sistemul național de învățământ și care au urmat procedura de înscriere online au obligația de a depune la Secretariatul Facultății de Științele Comunicării și Relații Internaționale actele și documentele menționate mai sus în format hârtie, până la termenul scadent de plată a primei rate din taxa anuală de studii, respectiv până la data de 30 septembrie 2022. Înscrierea la concursul de admitere pentru candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile universitare în afara României se face prin una dintre următoarele modalități: În cazul documentelor emise în limba română, engleză sau franceză, se depun la dosar copii simple ale documentelor originale, certificate pentru conformitate cu originalul de către DRI. Pentru procedura de certificare, candidații vor prezenta obligatoriu şi documentele în original. Excepţie face diploma de licenţă, pentru care se vor depune la dosar 2 (două) traduceri legalizate (în original) în limba română. După certificarea conformității cu originalul, documentele originale se returnează candidatului. Pentru înscrierea la concursul de admitere, candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile universitare în afara României vor completa în cadrul DRI o Cerere pentru echivalarea/ recunoașterea studiilor sau pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii în România de către organismele specializate ale Ministerului (dacă este cazul), precum şi o Cerere de înscriere la concursul de admitere și de înmatriculare la studii universitare de master pentru anul universitar 2022-2023, în care vor menționa, sub semnătură, toate datele solicitate în formularul respectiv. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea genera aceste cereri pe baza datelor completate în portalul de admitere. Cererile sunt însoțite de Nota de informare a candidatului la concursul de admitere cu privire la colectarea prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și de Formularul de consimțământ pentru colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal. ACTE ȘI DOCUMENTE NECESARE LA ÎNSCRIERE: Lista diplomelor internaționale recunoscute de Ministerul Educației din România – aici. Pentru statele care sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie vizată cu Apostila de la Haga de către autoritățile competente din țările emitente. Lista statelor pentru care se solicită apostilarea AICI. Pentru statele care nu sunt părți ale Convenției privind Apostila de la Haga, diploma trebuie să fie supralegalizată sau însoțită de Adeverința de autenticitate emisă de către autoritățile competente din țara de proveniență. Supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România. Lista statelor pentru care se solicită supralegalizarea poate fi consultată AICI. Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din țara emitentă. Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 vor fi însoțite de Adeverința de autenticitate, eliberată de Ministerul Educației din Republica Moldova (în original). Cetăţenii străini care doresc să se înscrie ca Români de Pretutindeni trebuie să depună la dosar şi Declaraţia privind apartenenţa la identitatea culturală română, disponibilă la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni (Str. Muzeul Zambaccian, nr. 17, 011871, București) sau la Ambasada/ Consulatul României în ţara de reședință. Documente suplimentare: Condițiile de apostilare/supralegalizare sunt cele de mai sus. După afișarea rezultatelor definitive ale concursului de admitere, candidaţii cetăţeni străini şi candidații cetăţeni români care au urmat studiile universitare în afara României au obligația de a depune la DRI actele și documentele menționate mai sus în format fizic, în termen de maximum 7 zile de la data la care au fost declarați admiși. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Pentru alte modalitati de plata a taxelor de admitere click aici Cuantumul și modalitățile de plată ale taxei de înscriere la concursul de admitere, precum și ale taxei pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale sunt prevăzute în Regulamentul privind nomenclatorul de taxe pentru anul universitar 2022-2023, disponibil la adresa https://www.utm.ro/wp-content/uploads/2022/04/Untitled-5.pdf Înscrierea la concursul de admitere este confirmată numai dacă există dovada achitării taxei de admitere. Taxa de înscriere la concursul de admitere și taxa pentru analiza dosarului candidatului de către Departamentul Relații Internaționale nu se restituie în nicio condiție. În cazul înscrierii online la concursul de admitere, candidații vor putea achita toate taxele online. Contact: Tel.: 021.330.26.61 E-mail: fscri@univ.utm.ro Nr. crt. Domeniul de studii universitare de master Programul de studii Taxa de studii anuală Nr. credite/
Durata studiilorForma de învăţământ/Număr de locuri Pentru studenți români/UE Pentru studenți din state terțe UE 1. Științe ale comunicării
AcreditatComunicare instituțională și management organizațional 800 Euro 3000 Euro 120 de credite / 2 ani
(4 semestre)Învățământ cu frecvență (IF)
75 de locuri2. Relații internaționale și studii europene Relații internaționale și cooperare strategică 800 Euro 3000 Euro 120 de credite / 2 ani Învățământ cu frecvență (IF) Nr. crt. Domeniul Programul de studii Nr. credite/Durata studiilor Forma de învăţământ/Număr de locuri 1. Științe ale educației Puericultura-Dimensiune a Educației Antepreșcolare 60 de credite / 1 an (2 semestre) Învățământ cu frecvență (IF) 2. Științe ale educației Integrarea și Incluziunea în Sistemul de Învățământ a Copiilor cu Cerințe Educaționale Speciale 60 de credite / 1 an (2 semestre) Învățământ cu frecvență (IF)
PREVEDERI GENERALE
DOCUMENTE NECESARE
CANDIDAȚI STRĂINI
TAXE DE ÎNSCRIERE